måndag 30 mars 2009

pendeltåg upplevelser

När jag satt på tåget påväg hem idag inträffade en liten kul grej, jag satt på ett ställe i tåget där det finns 6 sittplatser, alla tre (inkl. mig) som satt på detta ställe lyssnade på musik. En till resenär(R1) kom och satte sig och efter några minuter när vi lämnat Lkpg station försöker hon få kontakt med oss genom att säga ''Excuse me, excuse me''. En av oss resenärer(R2) uppfattar detta och tar ut luren ur örat...

R1: ''Excuse me, Is this the train to Norrköping?''
R2: ''No, this goes to the other way''
R1: ''Are you serious?!!''
R2: ''Yes!''
R1: ''OH MY GOD, shit. You must be kidding me?!'' *slår handen för munnen och ser chockad ut*
R2: ''No, but you can jump of the next station and take the other train back to Nkpg that leaves in 20 min''
R1: *går iväg och börjar gråta, men hoppar av i vikingstad**fortfarnade har hon handen för munnen och chocken verkar inte släppa*

Haha kanske inte det roligaste som kan inträffa på pendeltåget om dagarna, men jag tyckte det var lite kul men samtidigt lite synd om henne. Som sagt så är jag skadeglad.

/J.K

Inga kommentarer: