söndag 18 januari 2009

sport weekend

Hela min helg har bestått av sport, fredagskvällen spenderades i Lagman för att kolla på södracupen, fotboll. Det var jag och lite brudar och some guys som var och kollade, det var trevligt. Gick och la mig halv 4 på natten efter att ha suttit och nördat dator. I lördags blev det först äta mat på Peperoni på ikano-huset och sedan åka till Stångebrohallen för att kolla på när LHCs J-20 lag skulle spela match mot Luleå. Matchen var ingen höjdare, LHC förlorade med 5-0. Det var kul att kolla eftersom att jag väldigt sällan (aldrig) kollar på hockey IRL, det är förjävla segt men det är kul att se alla tacklingar och när de kör omkull domarna. På kvällen så blev det fotboll igen från 20-00.30, snacka om att man fick träsmak i arselt av att sitta helt stilla hela tiden. Fast det var riktigt kul att kolla och jag hade roligt sällskap och det var mycket drag på läktaren. Det var mest kul att se på när ÅFF hade uppvärming, det var jäkligt snyggt och proffissionellt.

Min söndag har jag ägnat tiden åt att plugga lite och att kolla när min äldsta syster spelade match, så denna dag stod det handboll på schemat. De vann och jag såg nog det snyggaste målet jag sett i hela mitt liv! När jag kom hem så blev det ännu mer handboll, Sverige-Nord Korea och snacka om bra match.

Så jag kan sammanfatta denna helg som väldigt sportig, Fotboll, Hockey, Fotboll och Handboll.

/ J.K

Inga kommentarer: